Dienstverleningsscan MenselijkeMaat
Deze tijd vraagt meer dan ooit om de menselijke maat in publieke dienstverlening. Met begrijpelijke en goed toegankelijke producten en diensten die aansluiten op de dagelijkse praktijk van mensen. Want goed toegankelijke dienstverlening kan het verschil maken in het leven van mensen. Goede dienstverlening ontstaat vooral door te versimpelen: Begrijpelijke taal en eenvoudige procedures, het liefst via één ingang met een persoonlijke benadering.
Wilt u inzicht waar binnen uw organisatie verbeterkansen liggen voor toegankelijke (digitale) dienstverlening die uitgaat van de menselijke maat? En welke concrete stappen daarvoor gezet moeten worden? Neem dan contact met ons op of lees verder.
Op deze pagina:
Over de Dienstverleningsscan MenselijkeMaat
Resultaten
Praktijkcases en oplossingen
Adviseurs Dienstverleningsscan MenselijkeMaat
Actueel
Toon allesDienstverleningsscan MenselijkeMaat
Om hier grip op te krijgen heeft BMC de ‘Dienstverleningsscan MenselijkeMaat’ ontwikkeld. Het uitvoeren van deze scan geeft een scherp beeld van hoe uw dienstverlening nu georganiseerd is en hoe deze ervaren wordt door inwoners. Daardoor ontstaat inzicht waar verbeterkansen liggen en welke concrete stappen uw organisatie daarvoor kan zetten. Daarbij worden vijf aspecten getoetst die belangrijk zijn voor goede dienstverlening.
Resultaten
Inzet van de Dienstverleningsscan MenselijkeMaat leidt tot inzicht en biedt handvatten voor begrijpelijke, goed toegankelijke (digitale) dienstverlening. Op basis daarvan bieden onze adviseurs gerichte ondersteuning bij het realiseren van:
- Een inspirerende, toekomstbestendige dienstverleningsvisie;
- Een dienstverleningsstrategie en actieplan, die ‘signaalgestuurd’ zijn afgestemd op de menselijke maat en de dagelijkse praktijk van inwoners of andere doelgroepen;
- Een dienstverlenende cultuur met servicegerichte, goed gekwalificeerde medewerkers;
- Regie op de dienstverleningskanalen met goede samenwerking binnen het klantcontact;
- Goed ingericht informatiemanagement voor efficiënte werkprocessen en het in lijn brengen van uw dienstverlening met de laatste wet- en regelgeving zoals de Woo, Wmebv of AVG.
Praktijkcases en oplossingen
Toon allesAdviseurs Dienstverleningsscan MenselijkeMaat
Meer weten over de Dienstverleningsscan MenselijkeMaat? Neem dan contact op met onderstaande adviseurs:
Marcel Appels
managing consultant
Zohra el Haddaoui
senior adviseur
"Dankzij onze expertise en ervaring is BMC de juiste partner voor gemeenten bij cruciale momenten, zoals verkiezingen. Samen met gemeenten zorgen wij dat de organisatie iedere keer weer goed geregeld wordt."
Meer informatie over publieke dienstverlening
Deze expertise valt onder publieke dienstverlening binnen het domein data en dienstverlening. Bekijk ook andere expertises binnen dit domein: