Meest gestelde vragen Mijn Yacht / Mijn BMC

Handleiding Mijn Yacht / Mijn BMC voor inhurend manager (Bedrijven)
Handleiding Mijn Yacht / Mijn BMC voor key users (Bedrijven)
Handleiding Mijn Yacht / Mijn BMC voor professionals en adviseurs 

Exclusieve personeelskorting
Collega's van de Randstad Groep kunnen verschillende producten met tot wel 70% kopen. Lees de uitleg over onze Personeelsvoordeelwinkel.

Ik ben gebruikersnaam en/of wachtwoord kwijt
Klik in het inlogscherm op 'gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten' om een nieuwe aan te vragen.

Ik ben ZZP’er of doorlener en ik heb nog geen gebruikersnaam of wachtwoord
Als zzp’er of doorlener ontvang je een e-mail waarmee je zelf een account kan aanmaken. Via de link in de mail kom je op de inlogpagina. Klik rechts onderin het scherm op ‘nieuw account aanmaken’.

Is het mogelijk om uren te schrijven die in de toekomst zijn gepland?
In Mijn Yacht / BMC schrijf je gerealiseerde uren.

Is het mogelijk om nog uren te schrijven die al gemaakt zijn?
Ja, het is mogelijk om 6 weken in het verleden te schrijven.

Ik kan geen weekstaten uitprinten of laten ondertekenen. 
Dat klopt. Yacht Group voegt nooit ondertekende weekstaten bij de facturen. Het komt voor dat we bij klanten een maandstaat bij de maandfactuur voegen. Daarvoor staat er bovenaan in het scherm de mogelijkheid om een maandstaat uit te printen ter ondertekening. Je kunt wel een schermprint maken van je ingevoerde week voor je eigen administratie.

Wanneer is de deadline voor het indienen van uren?
De uren kunnen tot uiterlijk vrijdagavond 20:00 uur ingediend worden.

Hoe meld ik mij ziek en weer beter?
Dit kan heel eenvoudig via Mijn Yacht / Mijn BMC. Klik linksboven in het hoofdscherm op “menu” en selecteer het tabblad “mijn gezondheidszaken”. Klik op “de knop “+nieuwe ziekmelding”. Vul in het volgende scherm de benodigde gegevens in en bevestig deze met de knop “indienen”.

Let op! Deze handeling betreft alleen je administratieve ziekmelding. Daarnaast dien je je conform de geldende werkinstructies ook nog ziek te melden bij je leidinggevende van Yacht / BMC en je opdrachtgever.

Heb je een ziekmelding openstaan en wil je je hersteld melden? Ga dan naar "mijn gezondheidszaken" en gebruik de knop “+beter melden”. Vul in het volgende scherm de benodigde gegevens in en bevestig deze met de knop “indienen”.

Waar kan ik mijn opdrachten terugvinden / inzien?
Dit kan heel eenvoudig via Mijn Yacht / Mijn BMC. Klik linksboven in het hoofdscherm op de knop “menu” en selecteer het tabblad “mijn plaatsingen”. Hier vind je een overzicht van alle opdrachten waaraan jij verbonden bent.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Deze geef je door via jouw contactpersoon bij Yacht / BMC.

Klopt het dat ik mijn uren niet meer kan wijzigen als ik mijn uurstaat eenmaal heb ingediend? Kunnen jullie deze nog aanpassen?
Uren die je eenmaal hebt ingediend zijn definitief, het klopt dat je deze daarna niet meer zelf kunt aanpassen. Mocht het toch nodig zijn om een correctie door te voeren, dan kun je hiervoor een verzoek indienen bij administratie@bmc.nl

Als ik kijk bij plaatsingen zie ik daar mijn opdracht met een niet kloppend tarief staan. Gaat dit dan goed in de urenstaat/factuur richting de klant?
Het tarief in je opdracht in Mijn Yacht / Mijn BMC geeft niet het standaard tarief weer dat naar je opdracht gefactureerd wordt, maar je eigen uurloon. Het standaardtarief dat naar de klant wordt doorberekend is voor jou niet zichtbaar in Mijn Yacht / Mijn BMC. Als je hier vragen over hebt, dan kun je contact opnemen met je accountmanager.

Bij mijn projecten in de nieuwe urenportal (bij 'Mijn Plaatsingen') kan ik niet zien hoeveel uren er nog voor elk project te schrijven zijn.
In de nieuwe portal heb je geen inzage in het aantal besteedde uren op je project. We gaan je periodiek per e-mail informeren wanneer je op 80% of hoger in je budget zit.

Declaratieformulier reis- en onkosten
Reis- en onkosten declareer je via dit onkostenformulier. Dit soort declaraties worden maandelijks verrekend via je salaris en zul je op je loonstroken terugvinden.

Ik krijg bij het invullen van mijn uren bovenaan de melding 'Voor deze plaatsing is afgesproken met de klant dat je niet via deze weg uren declareert'. Hoe kan ik nu mijn uren inboeken?
Je hebt op je privé-emailadres een tweede inlogverzoek ontvangen, en het is de bedoeling dat je beide accounts activeert. Op dit tweede account kun je de (commerciële) uren boeken voor je doorleenopdracht. Je moet dus op twee plekken inloggen maar je hoeft deze uren maar één keer in te voeren.