Klantvraaganalyse

Bij de klantvraaganalyse gaat het erom hoe de vraag van de klant het beste gekanaliseerd kan worden. Heeft u bijvoorbeeld uw aanvraagprocedure van een regeling via de website, maar is een deel van uw klantenbestand analfabeet? Dan sluiten de vraag en het aanbod niet goed op elkaar aan. Ook gaat het er hierbij om of de klant de kanalen (website, balie, aanvraagformulieren, telefonische spreekuren etc.) wel goed kan vinden.

Bij een klantvraaganalyse gebruiken we verschillende methoden om het onderzoek uit te voeren:

  • Telefonisch contact: meeluisteren met de klantgesprekken;

  • Doorlichting van de website;

  • Mystery guest bij balie en aan de telefoon;

  • Analyse van het postregistratiesysteem;

  • Klanttevredenheidsonderzoek of pannelonderzoek om de klanten te vragen wat zij ervan vinden.

Resultaat

Advies over hoe u uw klanten het beste kunt bereiken.

Investering

Voor dit onderzoek zal een offerte op maat worden gemaakt.

Contact

Uw privacy is belangrijk voor ons. BMC gaat zorgvuldig om met uw persoonsgegevens, zie hierover meer in ons privacy statement